مکمل های ورزشی و قوانین استفاده از آنها


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 29 مرداد 1403
بازدید : 18
نویسنده : سئوکار



عملکرد ورزشکاران علاوه بر تمریناتی که انجام می دهند ارتباط مستقیمی با نحوه تغذیه و استفاده از مکمل های مختلف دارد و داشتن برنامه غذایی مناسب برای هر ورزشکار می تواند تا حدود زیادی عملکرد ورزشکار را افزایش دهد.

نگاهی به تغذیه ورزشکاران و مکمل ها به صورت هرمی. در قاعده این هرم، در صورتی که انرژی دریافتی ورزشکار برای فعالیت کافی نباشد، مهمترین چیز این است که بین مصرف و مصرف انرژی متعادل شود. از سوی دیگر، اگر مصرف انرژی بیشتر از نیاز فردی باشد، راندمان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. این باعث افزایش وزن و کاهش عملکرد ورزشکار می شود.

پس از تعادل انرژی، دریافت مقدار مناسب درشت مغذی ها و ریز مغذی ها (کربوهیدرات ها، پروتئین ها، چربی ها، ویتامین ها، مواد معدنی) و استفاده مناسب از آب و آب مهم است.

بعد از این 2 سوال باید به زمان خوردن و میان وعده ها مخصوصا تنقلات قبل، حین و بعد از ورزش توجه ویژه ای داشته باشید تا انرژی کافی قبل، بعد و حین ورزش برای افزایش کارایی و اثربخشی و جلوگیری از هدر رفتن بدن داشته باشید. برای خرید مکمل ورزشی همراه ما باشید.

در نهایت پس از نصب تمامی این موارد می توانید از مکمل های ورزشی برای بهبود عملکرد ورزشکار خود بهره مند شوید. اگر هر یک از شرایط ذکر شده برای شما مناسب نیست، مکمل های غذایی ممکن است کمک زیادی به افزایش کارایی و بهره وری شما نکنند.

مکمل های ورزشی با توجه به اثربخشی و ایمنی به چهار دسته تقسیم می شوند که در دسته اول یا گروه A موثرترین قسمت را داریم که طبق بررسی های انجام شده استفاده از این دسته باعث افزایش عملکرد ورزشکار می شود و کامل می شوند. ایمن برای ورزشکاران سالم

در دسته دوم این مکمل ها یا گروه B اثربخشی آنها به طور کامل نشان داده نشده است و مطالعاتی بر روی آنها در حال انجام است، اما بسیاری از مطالعات بر روی مزایای این دسته اتفاق نظر دارند. اگرچه مطالعات بیشتری در مورد مکمل های ورزشی در این دسته مورد نیاز است، نگرانی هایی در مورد این دسته وجود دارد که باید با احتیاط انجام شود.

گروه سوم یا C مکملی است که اکثر مطالعات می گویند این گروه چندان موثر نیستند و شواهد بسیار کمی دال بر موثر بودن آنها وجود دارد، این گروه باید با صلاحدید متخصص تغذیه یا پزشک استفاده شود.

و بالاخره نوع چهارم یا نوع D قرصی است که هیچ مدرکی دال بر اثربخشی ندارد و مصرف آن آسیب جدی به سلامت انسان وارد می کند و حتی می تواند نتایج مثبت دارویی را به همراه داشته باشد. بنابراین مصرف مکمل نوع D به هیچ وجه توصیه نمی شود.

در این مقاله ابتدا در مورد مکمل های گروه یا گروه A صحبت خواهیم کرد. توجه داشته باشید که تجویز هر یک از این مکمل ها فقط تحت نظر پزشک یا متخصص تغذیه شما است. برای اطلاع از قیمت پودر انیمال وی یونیورسال نوتریشن کلیک کنید.



1. ایتالوک ورزشی

ورزش اثرات فیزیولوژیکی متعددی مانند افزایش ضربان قلب، افزایش دمای بدن، افزایش تنفس سلولی، افزایش دفع و غیره بر بدن شما دارد که در نهایت منجر به کاهش پلاسما می شود.

کاهش پلاسمای خون می تواند باعث افزایش خستگی، کاهش تمرکز، کاهش عملکرد و در موارد شدید منجر به مرگ یک ورزشکار شود. سطح بنابراین تامین آب و الکترولیت های مورد نیاز بدن بسیار مهم است.

نوشیدنی های ورزشی به سه گروه هیپوتونیک، ایزوتونیک و هایپرتونیک تقسیم می شوند. تفاوت این سه نوع نوشیدنی ورزشی در میزان قند و الکترولیت موجود در آنها است.

این سه دسته از نوشیدنی ها را باید 1 تا 3 ساعت قبل از ورزش، حین ورزش و 2 ساعت بعد از ورزش مصرف کنیم.

طبق لیست زیر می توانید نوشیدنی های ورزشی را در منزل تهیه کنید اما استفاده از نوشیدنی های معمولی ورزشی می تواند به راحتی نیاز شما را برطرف کرده و مشکل تهیه این نوشیدنی ها را برطرف کند.

* نوشیدنی های ورزشی کمتر از 45 دقیقه، ورزش های بین 45 تا 78 دقیقه نیازی به مصرف ندارند، ورزش بین 1 تا 2.5 ساعت، بین 30 تا 60 گرم کربوهیدرات در دهان برای مصرف برخی نوشیدنی های ورزشی کافی است. باید در هر ساعت ورزش مصرف شود و در نهایت اگر ورزش بیش از 3 ساعت طول کشید به ازای هر ساعت ورزش 90 گرم کربوهیدرات مصرف شود.

** کل اتلاف آب در حین ورزش با وزن کردن قبل و بعد از ورزش و کم کردن از یکدیگر به دست می آید و لازم است از نوشیدنی هایپرتونیک (L) 1.5 برابر آب از دست رفته بدن استفاده کنید.

2. ژل های ورزشی

ژل های ورزشی ساختاری ژل مانند دارند و حاوی قندهای ساده ای مانند گلوکز، فروکتوز و مالتودکسترین هستند. برخی از این ژل های ورزشی ممکن است حاوی الکترولیت هایی مانند سدیم و پتاسیم باشند.

هر کیسه ژل ورزشی بین 18 تا 25 گرم کربوهیدرات دارد. مطالعات نشان می دهد که ژل های انرژی زا مانند نوشیدنی های ورزشی یا انرژی زا هستند. تفاوت این است که اگر ورزشکاران در کنار ژل ورزشی آب کافی ننوشند، دچار کم آبی بدن و مشکلات گوارشی می شوند. بنابراین اگر می خواهید از ژل ورزشی استفاده کنید، حتما آب و مایعات کافی بنوشید.

از ژل های ورزشی با نوشیدنی های ورزشی یا نوشیدنی های انرژی زا استفاده نکنید زیرا مصرف قند و کربوهیدرات را افزایش می دهند و عملکرد شما را کاهش می دهند.

3. نوار ورزشی

میله های ورزشی منبع غذایی از کربوهیدرات ها، پروتئین و سایر مواد معدنی هستند که برای استفاده ورزشکاران و افرادی با سبک زندگی بسیار فعال طراحی شده اند.

نقش اصلی بارهای ورزشی تامین کربوهیدرات و انرژی قبل، حین و بعد از ورزش است و می توان آنها را برای مدت طولانی ذخیره کرد و آنها را به غذاهای ورزشی مناسب تبدیل کرد.

تعداد پروتئین های ورزشی طیف وسیعی دارد و از 5 تا 30 گرم پروتئین به دست می آید. میله های ورزشی معمولا درصدی از نیاز بدن به ریزمغذی ها را تامین می کنند.

البته باید توجه داشت که استفاده زیاد از این میله ها می تواند منجر به اعتیاد ورزشکاران شود یا اینکه این میله ها را می توان جایگزین وعده غذایی اصلی کرد و یا اینکه حاوی موادی مانند گلوتن و لاکتوز است که می تواند برای ورزشکاران دچار مشکل شود. آلرژی آنها

4. الکترولیت ها

مکمل های الکترولیت معمولاً حاوی نمک هایی مانند سدیم، پتاسیم و منیزیم هستند و در مواردی که ورزشکاران در هوای گرم و مرطوب فعالیت داشته اند یا درگیر فعالیت های استقامتی بوده اند، برای ورزشکاران در هنگام وزنه برداری پس از کم آبی بدن و یا برای ورزشکارانی که بسیار شور هستند. . از عرق برای تامین الکترولیت بدن ورزشکار استفاده می شود.

در بیشتر موارد استفاده از مکمل های الکترولیت در ورزشکاران ضروری نیست.

5. مکمل های پروتئینی برای ورزشکاران

مکمل های پروتئینی یکی از محبوب ترین مکمل های غذایی در بین ورزشکاران است. مصرف نادرست پروتئین در طول روز، هم از نظر مقدار و هم از نظر الگوی مصرف، می تواند منجر به تحلیل عضلانی شود. مصرف پروتئین اشتباه، ماهیچه ها را برای مدت طولانی تری وارد فاز کاتابولیک می کند. بنابراین، مصرف بهینه پروتئین برای ورزشکاران برای به حداکثر رساندن عضله سازی و ترمیم عضلات مهم است.

دریافت 10 تا 20 گرم پروتئین می تواند به عضله سازی کمک کند. دریافت بیش از حد پروتئین مفید نیست و برای تامین انرژی در بدن تجزیه می شود.

پروتئین عضلانی را می توان با مصرف 0.3 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در هر وعده غذایی تحریک کرد. در وعده غذایی قبل از خواب، اگر یک میان وعده با 0.6 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن داشته باشید، می تواند توده عضلانی را در طول خواب افزایش دهد.

همچنین باید مشکل افزایش مقاومت آنابولیک و کاهش حساسیت به مصرف پروتئین با افزایش سن را در ورزشکاران مسن در نظر بگیرید. بنابراین مصرف پروتئین در این افراد باید تقریباً 0.4 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن باشد.

مقدار و نوع پروتئینی که ورزشکاران در رژیم غذایی خود دریافت می کنند بسته به هدف ورزش، تعداد روزهای ورزش و زمان مصرف پروتئین بسیار متفاوت است و بسته به هر شرایطی باید انواع و مقادیر مختلف پروتئین مصرف شود. . . به عنوان مثال، در وعده غذایی قبل از خواب از پروتئینی مانند کازئین با جذب کند استفاده کنید. این اجازه می دهد تا به تدریج هضم شود و در طول شب در دسترس بدن قرار گیرد، در حالی که انواع مختلف پروتئین های آب پنیر در طول روز جدا، غلیظ و هیدرولیز می شوند. ما از آنها یا در ترکیب با کربوهیدرات ها استفاده می کنیم.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سرچ رنک و آدرس search-rank.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com